miercuri, 31 martie 2010

cât de mult te reprezintă id-ul?

spune-mi ce id ai și îți spun cine ești :) indiferent că l-ai ales folosind algoritmi complicați, că a fost o decizie de-o fracțiune de secundă sau că a fost doar la distracție, te reprezintă mai mult decât crezi. oamenii trăiesc paradigme simple. un 69 în coada unui cuvânt înseamnă an de naștere 69, 69 de ani sau poziția cu același nume. nu înseamnă 69 de motive, 69 de superstiții, 203456/356, poziția gps șamd. xxxman va căuta sex (indiferent de ce bălmăjește în primele două rânduri) și cei care își dau numele real complet sunt fie retarzi, fie au un ego exacerbat.

Beauty says: e același principiu care se aplică și numelor

7 comments:

tudor CeMerita.ro spunea...

scuza-ma ca-ti spun dar pentru un consilier de imagine am impresia ca ai cam dat-o in bara cu ultima fraza. Cum poti ataca in halul asta (retarzi, ego exacerbat) oamenii cu numele intreg complet in id/adresa de mail?

iti dau cel mai simplu exemplu:
eu, ca angajator, voi spune probabil pas CV-ului tau inca de la inceput doar pentru ca ai adresa de mail de contact beautyful2@gmail... (apropos, asta mi se pare un ego exacerbat). pentru angajator conteaza enorm de mult adresa de mail/id-ul... iar daca aceasta e compusa din numele real complet e o dovada de seriozitate.
dar daca ramai doar la stadiul de barfit pe mess... poate ai dreptate. iulik_scumik e mai bun...

Beauty spunea...

Tudor, cred ca amandoi avem dreptate. Pozitia mea trebuia plasata in context - acela al comunicarii si relationarii online, caz in care regulile sunt usor diferite fata de relationarea cu un angajator.
Daca mi-as trimite cv-ul, nu as folosi niciodata id-ul beautyful2@... (decat poate in cazul in care as aplica pentru dama de companie) :))

tudor CeMerita.ro spunea...

dar trebuie sa accepti si faptul ca sunt oameni care prefera o adresa de mail si buna decat 10 proaste.

p.s. nu, eu nu am id cu numele, de fapt am un id destul de tampit :)) dar ce sa-i faci... cu asta am ramas de pe vremea cand adresele de mail aveau capacitate 1 mb :D

jjlk spunea...

un bun angajator e constient ca se poate ghida doar dupa ce scrie in CV, apoi in functie de un eventual interviu (proba, etc). nu cel care aplica pentru job-ul respectiv ar da dovada de superficialitate, ci chiar el, angajatorul. deoarece, dand CV-ul la o parte, s-ar putea sa spuna "pas" chiar persoanei potrivite job-ului. este irelevant ce id are mailul. conteaza ce scrie in CV, in prima faza. si, la fel de important este flerul angajatorului. or, daca pentru acesta id-ul are mare insemnatate, inseamna ca el insusi este cel putin retard (si ar trebui sa se ocupe cu orice altceva, mai putin cu angajarile).

Beauty spunea...

@Tudor: bineînțeles că da :)
mie mi se pare interesant cum comunicăm prin orice mijloc posibil - nu mai putem folosi limbajul nonverbal, folosim emoticoane, nu mai avem interacțiune face to face, în care ne prezentăm cu numele, folosim id-uri etc. că-s tâmpite sau nu, ele spun multe despre noi într-un anumit context.

Beauty spunea...

@A, de cele mai multe ori informațiile dintr-un cv se corelează între ele. însă am primit și eu cv-uri cu id-uri dubioase, de la persoane care ar fi vrut un job de PR, de exemplu... persoanele respective nu au trecut de primul filtru de selecție, căci dacă nu ești capabil să te promovezi pe tine, e greu de crezut că vei putea promova o alta entitate.

jjlk spunea...

vina pentru incapacitatea persoanelor in cauza de a sti sa se promoveze apartine doar lor. insa sunt sigur ca, inainte de a alege verdictul (nu neaparat cel final, ci unul intermediar), ai parcurs CV-ul, indiferent de adresa de mail, id sau altele... opinia mea se refera doar la urmatorul aspect: daca judeci o persoana numai dupa adresa de mail inseamna ca deja ai o problema. uneori aceasta problema costa.

 
Beauty says © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina